PDA

View Full Version : WiiOS



The-Wappy-One
08-02-2007, 02:01 PM
Wii for windows....

you carnt play Wii games but you can play the old roms ;)

gotta say it looks nice as a rom and very intresting


Requirments

WiiMote
Bluetooth adapter
Software (Glovepie + Wiios)

here is the software

zSHARE - wii_os_alpha_v1.1.zip (To view links or images in this forum your post count must be 1 or greater. You currently have 0 posts. GlovePIE
Carl.Kenner - GlovePIE download (http://carl.kenner.googlepages.com/glovepie_download)


here's what's new:

* i added a small FAQ section to the readme.
* you can manually change options in an ini file.
* couple of small fixes here and there.
* support for running it in a window. (i think it might be a bit slow, tho. i don't know for sure. and it still only runs in 800x600, sorry. but atleast u dont have to change your resolution? lol)
* ....game support. yes, i said it.
* i spent alot of time workin' on this, fixing it up, and i actually even typed up a GUIDE for setting up games. see how nice i am? lol. i hope and pray its not too hard, and its easy to understand.

but, seriously folks. READ the readme. and READ the guide. PLEASE! unfortunately for some, its going to get complicated. this is what seperates the noobs from the l33t.

i know that tomorrow im gonna be tired as hell for work, but hopefully you all can enjoy this. remember also, its still an alpha release.

there's still no customization Sad i'm sorry. the only way im gonna do that, is by (most likely) re-doing everything over. and that will be a while.
*sigh* well hopefully everyone likes it.

review

YouTube - wii for pc in-depth review! (To view links or images in this forum your post count must be 1 or greater. You currently have 0 posts. here is a Tutorial on how to set it up..

YouTube - wii os alpha tutorial (To view links or images in this forum your post count must be 1 or greater. You currently have 0 posts. Looks


http://img226.imageshack.us/img226/4816/02082007135742ai8.th.jpg (http://img226.imageshack.us/my.php?image=02082007135742ai8.jpg)

http://img226.imageshack.us/img226/73/02082007135804ao1.th.jpg (http://img226.imageshack.us/my.php?image=02082007135804ao1.jpg)

http://img226.imageshack.us/img226/8457/02082007135826fw9.th.jpg (http://img226.imageshack.us/my.php?image=02082007135826fw9.jpg)

there is no rom actually playing as i dont have them ;) but its not bad for a alpha relese

Collider
08-02-2007, 02:13 PM
So did you actually get it working then wappy cos that looks cool just like linux on the old xboxes

The-Wappy-One
08-02-2007, 02:42 PM
yep your desktop needs to be in 800 x 600 :(

but yep there actual screenshots from my desktop ;)....

i'll grab a rom later and put it up..

btw Glovepie is used for windows and wiiremote interface... allows wii remote to be used on the pc :) .. carnt taka a screenshot of that lol

but if you watch the vid you will see it and the script for the interface (glovepie) is in the alpha zip